היסטוריה בחיפה. חברת יפה נוף החלה להציב את העמודים הראשונים של הרכבל, המוקם בימים אלה בחיפה, שישמש לראשונה בישראל, כאמצעי תחבורה ציבורית נוסף לצד האוטובוסים, הרכבת והמטרונית. הרכבל, שזכה לשם "רכבלית", יחבר את המרכז התחבורתי הגדול בחיפה, מרכזית המפרץ, עם הטכניון ואוניברסיטת חיפה.
אורך תוואי הרכבל הוא 4.4 קילומטרים, ויכלול שש תחנות, מהן שלוש תחנות נוסעים שישמשו את הציבור, במרכזית המפרץ, בטכניון ובאוניברסיטת חיפה, ושלוש תחנות תפעוליות בצומת הצ'ק פוסט, בדרך דורי ובטכניון. הרכבלית צפויה להיחנך באמצע השנה הבאה (2020).
במסגרת העבודות שמבצע משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף, יוצבו לאורך התוואי 36 עמודי פלדה, שיורכבו על בסיסי בטון תת קרקעיים. גובה העמודים נע בין 4-30 מטרים בהתאם לטופוגרפיה ולסביבה. הפרש הגובה בין תחנת מרכזית המפרץ לאוניברסיטת חיפה הינו כ-460 מטרים.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי הרכבלית, שתהווה חלק אינטגרלי ממערך התחבורה הציבורית בחיפה, תשפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה ותעודד עשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית, על חשבון רכבם הפרטי. כמו כן, היא תקל על מצוקת החנייה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם וכן על עומסי התנועה בצירים הראשיים, במעלה הכרמל.
לאורך הציר ינועו קרוניות בנות 10 נוסעים, כאשר מכל תחנה תצא קרונית בכל 15 שניות. משך הנסיעה במסלול ממרכזית המפרץ לטכניון הינו כ-10 דקות, ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה. הקרוניות יהיו נגישות לבעלי מוגבלויות. מערכת הרכבל תופעל באמצעות 76 קרוניות, שיסיעו עד 2,400 נוסעים בשעה, בכל כיוון, בו זמנית.
מיזם הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית של מטרופולין חיפה ויאפשר לכל הנוסעים ברכבל (גמלאים, בעלי מוגבלות, סטודנטים ובני נוער) ליהנות מכל הפטורים וההנחות המוענקים בשאר אמצעי התחבורה הציבורית. לצד זה, יוכלו הנוסעים להשתמש בכל אמצעי התשלום המקובלים בתחבורה הציבורית, לרבות רב קו, "חופשי חודשי" ו"חופשי סטודנטיאלי".
מנכ"ל חברת יפה נוף, אבישי כהן ציין כי במהלך תקופת העבודות שתימשך כשנתיים בלבד, לא צפויה הפרעה לשגרת החיים של התושבים בתוואי ההקמה. זאת, בשל בנייה לגובה כאשר הפרעות לתנועה או שינויים בהסדרי התנועה ילוו בעדכונים מראש.