הפרויקט כולל מתחם חדש לחלוטין של תחנת הרכבת בלוד, בגודל 36 אלף מ"ר, שיכלול בין היתר חניוני 'חנה וסע'; מתחם מסחרי; קומפלקס של שני מגדלי משרדים; את מרכז ההדרכה המורחב והמשודרג של רכבת ישראל, לצד מתחם התחזוקה הוותיק והמוסך החשמלי הראשון בארץ לקטרים חשמליים. כל אלה נבנים לצד תחנת האוטובוסים המרכזית החדשה בעיר, הנבנית בימים אלה.
תחנת הרכבת בלוד מהווה צומת מרכזי בתחבורה הרכבתית בישראל מזה 126 שנים, אז הונחו המסילות הראשונות בארץ ישראל. בשנים הקרובות, עם הצמיחה הגדולה בכמות הרכבות המופעלות בכל יום, הגידול בכמות הנוסעים, הפעלת קווים חדשים, ופתיחת מספר רב של תחנות נוסעים באזור המרכז, השרון והשפלה, תגדל משמעותית פעילות הרכבת באזור, וברכבת ישראל צופים כי מספר הנוסעים בתחנת לוד יזנק ל-5.5 מיליון בשנה, ותנועת הרכבות בתחנה תגדל ל-320 רכבות ביממה, עד שנת 2040. לאחרונה אף אוכלס מטה רכבת ישראל בעיר, כחלק מהצהרת כוונות ערכית, להמשך פיתוח העיר לוד כמוקד ארצי של רכבת ישראל.
בשלב הראשון של הפרויקט, החל אגף ביצוע של רכבת ישראל בבנייתה של תחנת הרכבת החדשה בעיר, שתכלול שלושה רציפי נוסעים באורך 350 מטר, בשטח של 3,500 מ"ר בנוי ומקורה; מתחם מסחרי במפלס תחנת הרכבת, לרווחת הנוסעים ותושבי האיזור: מסעדות, חנויות ושירותים שונים; חניון 'חנה וסע' שיוקם כחניון רב קומתי, עם כ-760 מקומות חנייה, אשר ישרת את נוסעי התחנה ומתחם המסחר והמשרדים ותושבי העיר.
במסגרת הפרויקט, מושלם בימים אלה גשר עילי שעובר מעל ל-15 המסילות שבמתחם. בנוסף יורכבו 3 מעליות גדולות, המכילות עשרות נוסעים כל אחת, אחת לכל רציף ושלושה זוגות דרגנועים. בין מפלסי הרחוב, הרציפים, קומת המסחר והחניונים יפעלו 6 מעליות, וזוג דרגנועים, לצד ארבע מעליות שירות. ברכבת ישראל צופים כי בניית התחנה החדשה תושלם עד תחילת שנת 2021.
בשלב השני של הפרויקט, יוקמו שני מגדלי משרדים ומסחר בני חמש קומות, בסמוך למתחם התחנה החדשה, בגודל של 15 אלף מ"ר. ברכבת ישראל צופים כי שלב ב' יסתיים עד סוף שנת 2022. פרויקט זה מבוצע על ידי חברת הבת של רכבת ישראל למתחמי רכבת, הפועלת לפיתוח השטחים בסמוך לתחנות רכבת ולמיצוי הפוטנציאל הכלכלי שבהם. לצד הפרויקט הענק בלוד, מקודמים בימים אלה פרויקטים לפיתוח מתחמי תחנות הרכבת בכרמיאל, מודיעין, ובקריית מוצקין.
מרכבת ישראל נמסר: "המרכז התחבורתי המשולב בלוד הוא הראשון מבין שורה של פרויקטים שישלבו בין תחנת הרכבת כמרכזי הסעת המונים, למתחמי עסקים ובילוי, ומצטרף לשורה ארוכה של פרויקטים מסילתיים חדשים שהוקמו בשנים האחרונות. תחנת הרכבת בלוד מהווה צומת מרכזי אליו זורמת תנועת רכבות, נוסעים ומטען, מארבעה כיוונים, היקף תנועת הרכבות בתחנה צפוי לזנק ל-320 רכבות ביממה בשנים הקרובות, אשר יסיעו 5.5 מיליון נוסעים בשנה, עד שנת 2040."