"היום אנו יוצאים במאבק חסר פשרות כי זאת הנשמה של העיר שלנו – וזה הנכס החשוב ביותר של תושבי חיפה!

המאבק לשיקוע הרכבת עולה שלב:

ממשלת ישראל באמצעות בכיר שריה, שר האוצר, חתמה על הסכם לשקע את הרכבת במקום היחיד בארץ בו היא עוברת לאורך חוף הים – ויש לקיים את ההסכם ולא להתכחש לו"

כך אמר הבוקר (חמישי) ראש עיריית חיפה, יונה יהב, בטרם כניסתו לדיון בבית המשפט המחוזי, אשר עסק בתביעה שהגישה העירייה, בו דרשה להורות למדינה לקיים את התחייבותה לשיקוע מסילת הרכבת.

בדיון, המתקיים בשעה זו בפני כב' השופט חננאל שרעבי, מציגה העירייה לבית המשפט את ההסכמים וההתחייבויות שניתנו לה מאז אושרה התוכנית לתשתיות לאומיות (תת"ל 18), להסדרת פרויקט חשמול מסילות הרכבת ברחבי הארץ.

בין ההתחייבויות: הסכם גישור שנחתם בשנת 2012 בעקבות עתירה של העירייה, במסגרתו התחייבה רכבת ישראל לממן את שיקוע המסילה במקטע פארק הכט, בעלות של 500 מיליון ₪. כמו כן, בשנת 2015 הוחלט לקדם את שיקוע המסילה באזור העיר התחתית בשלב הראשון של פרויקט חזית הים העירונית, בהתחייבות משרד האוצר ורמ"י למימון בסך 1.3 מיליארד ₪.

כמו-כן, בדיון טענה היועצת המשפטית של עיריית חיפה, עו"ד ימית קליין, כי: "תוואי מסילות הרכבת הקיים מהווה חיץ גס ומלאכותי בין העיר חיפה לבין חופי הים השוכנים למרגלותיה. חשמול פסי הרכבת באופן עילי לא רק שיחמיר את החיץ, אלא יפגע באופן קשה בכל היבטי הכלכלה, הסביבה, התחבורה והמרקם העירוני של העיר.

הפרויקט ייצור מכשול משמעותי לפיתוחה של חיפה ולעתיד העיר כמרכז עירוני ימי ומוביל".

בשל כך, ביקשה העירייה מבית המשפט להוציא צו עשה, המורה לרכבת ישראל לשקע את מסילות הרכבת במקטעי העיר התחתית ופארק הכט כחלק אינטגרלי משלב ראשון של פרויקט החשמול בעיר חיפה, וכן צו מניעה שיאסור על ביצוע עבודות חשמול עיליות במקטעים המיועדים לשיקוע.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.