Site icon פוזיציה!

תרגיל משחק מלחמה, ראשון מסוגו אותו יזמה עיריית חיפה, בחן מענה משותף של כלל הרשויות וגורמי החירום וההצלה לאירועי חומ"ס במפרץ חיפה

תרגיל משחק מלחמה,

תרגיל משחק מלחמה, קרדיט צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

ראש העיר חיפה יונה יהב: "מדובר בתרגיל ראשון מסוגו בארץ אותו יזמנו מתוך הבנה כי אירועי חומ"ס חוצים גבולות ומצריכים מענה משותף של כל הגורמים העוסקים בנושא. נמשיך לפעול להידוק המענה המשותף עם כלל הרשויות המקומיות במפרץ חיפה ועם כוחות הבטחון על מנת לשפר את ההיערכות ולתת מענה מיטבי לתרחישי הסיכון המאיימים על האזור".

התרגיל אותו יזם מנכ"ל עיריית חיפה גדי מרגלית, התקיים הבוקר (יום ראשון), בבית אבא חושי שבנווה שאנן, במתכונת מש"מ (משחק מלחמה).

בתרגיל נבחן מענה מטרופוליני כולל ומשותף לתרחישים של פגיעה שונים במתקני חומ"ס כתוצאה מירי טילים מאסיבי ממלחמה כוללת בצפון המדינה. התרחישים הוצגו ע"י איגוד ערים אזור מפרץ חיפה – הגנת הסביבה.

התרגיל נועד להעמיק את שיתוף הפעולה ולייעל את המענה לאירועי חומ"ס מתוך הבנה כי אירועי חומ"ס חורגים מגבולות מוניציפליים ומצריכים מענה משותף של כלל הגורמים העוסקים בנושא.

בתרגיל השתתפו בין היתר: ראש עיריית חיפה יונה יהב ומ"מ רה"ע חיפה אביהו האן, ראשי ערים ומנכ"לים של רשויות מפרץ חיפה, נציגי פיקוד העורף, משטרת ישראל, מערך הכבאות, נמל המפרץ, נמל חיפה, מד"א, תש"א, בז"ן, המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים להגנת הסביבה. התרגיל מהווה חלק מתהליך מתמשך של שיפור המוכנות המערכתית לשעת חירום במטרופולין חיפה, אזור המאופיין בתשתיות רגישות ובהיקף פעילות תעשייתית נרחב, הכולל חומרים מסוכנים.

Exit mobile version