Site icon פוזיציה!

תנועת אומ"ץ על כתב האישום נגד "זורקת החול" על בן גביר: "החלטה פוליטית"

פטיש של בית המשפט

התנועה קוראת ליועמ"שית לבחון את סגירת התיק ועיכוב ההליכים המשפטיים יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "המשטרה פועלת על-מנת לרצות את השר הממונה עליה" אנשי אומ"ץ מציינים כי על-פי התיעוד מהאירוע, החול כלל לא פגע בבן גביר

תנועת אומ"ץ, הנאבקת למען צדק משפטי ומנהל תקין, קוראת ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לבחון את עיכוב ההליכים המשפטיים נגד נועה גולדנברג. גולדנברג מואשמת בכך שלקחה חול רטוב מהמים והשליכה אותו לעבר השר בן גביר כשטייל בחוף הים בתל אביב.

"יש טעם לפגם בעובדה שהשר לביטחון פנים, הממונה על המשטרה, הוא זה שמגיש תלונה", ציינו יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד ועו"ד יצחק מינא, יו"ר המועצה המייעצת של התנועה. "קיים ניגוד עניינים מובנה, שכן בן גביר הוא גם השר הממונה על יחידת התביעות שהגישה את כתב האישום וגם המתלונן". לדברי ראשי אומ"ץ, המשטרה פועלת על-מנת לרצות את השר הממונה עליה, ובמיוחד מפני שמדובר במפכ"ל שזה עתה מונה על-ידי בן גביר.

פליצ'ה פלד ועו"ד יצחק מינא הדגישו כי על-פי הצילומים ספק אם הושלך חול, אין ראייה לכך שהייתה פגיעה בשר, ובכל מקרה מדובר בלא יותר מאשר מעשה קונדס. הוא הוסיף כי אילו זריקת החול הייתה כלפי עובר אורח אחר, לא הייתה המשטרה כלל מטפלת באירוע, ואם מתרחץ אחר היה מתלונן, התיק היה נסגר מחוסר עניין לציבור.

על כן טוענים באומ"ץ כי הגשת כתב האישום, ובמהירות שיא, הינה "החלטה פוליטית ולא עניינית". בתנועה מבקשים מהיועמ"שית לבחון את החלטת המשטרה, ולשקול את ביטול כתב האישום או לחילופין לעכב את ההליכים בתיק.

Exit mobile version