שיתוף הפעולה הפורה של ועדת החינוך עם העמותה לקידום הספורט

ועד העדה היהודית ספרדית חיפה בפעילות להורים
ועד העדה היהודית ספרדית חיפה בפעילות להורים. קרדיט צילום: ועד העדה היהודית ספרדית חיפה בפעילות להורים

קרוב ל-1,200 ילדים בכל הגילאים לקחו חלק במיזמים השונים 25,000 פריטי לבוש חולקו לאוכלוסיות במצוקה כך תרמו ועד העדה היהודית ספרדית חיפה והעמותה לקידום הספורט לחברה שוויונית יותר    

החזון של ועד העדה היהודית ספרדית חיפה הוא חברה שוויונית באמת. המפתח למימוש החזון הוא חינוך, וזוהי ליבת העשייה המשותפת של ועדת החינוך של ועד העדה עם העמותה לקידום הספורט בחיפה. סיכום הפעילויות לאורך שנת הלימודים האחרונה מעיד על רמת המחויבות, ועוד יותר מכך על התרומה בפועל לילדים בכל הגילאים.

ילדי הגיל הרך (והוריהם) במספר שכונות ברחבי חיפה עברו קורסי מוכנות לכיתה א'. פעילות נוספת הייתה סדנת נגרות מעצימה, וכמו כן זכו ילדי הגנים לחינוך למסורת בחגים השונים. ועדת החינוך והעמותה לקידום הספורט דאגו גם לחינוך המיוחד, באמצעות פעילות מותאמת בגני פלורה ובמיח"א.

לילדי בתי הספר היסודיים הסיוע כלל מרכזי למידה המקנים מיומנויות ליבה חיוניות (ב"נירים") ומצוינות במתמטיקה (ב"גבריאלי"). ביום הנגישות ושוויון הזכויות לבעלי מוגבלויות התקיימו פעילויות מרגשות במיוחד, וגם ביום המעשים הטובים הייתה נוכחות מוגברת של נשות ועדת החינוך לצד מתנדבים רבים.

"החינוך הוא הכלי החזק ביותר לשינוי העולם"

בגילאי חטיבת הביניים והתיכון המוקד היה לימודי, כשבין השאר יושמה תוכנית העשרת לימודי מדעים שכללה ביקורים ב"מדעטק". נערי בר מצווה עברו גם הם תוכנית ייחודית, בשיתוף בית הכנסת "אוהל שם", ודוגמה נוספת לפעילות הנרחבת היא מרכז הלמידה ליאו בק נעורים. עוד דגש בגילאים אלה הוא ההכנה לצה"ל על-מנת לאפשר לכל נער ונערה להגיע לשירות משמעותי.

בנוסף נערכו פעילויות למען הקהילה כולה. ביניהן: אירועי קיץ בשכונות רבות ברחבי חיפה, חלוקת 25,000 פריטי לבוש לאוכלוסיות הסובלות ממצוקה כלכלית, פעילויות העצמה נשית ועוד. קרוב ל-1,200 ילדים וילדות נהנו מההזדמנות שהעניקו להם ועדת החינוך והעמותה לקידום הספורט, ועוד למעלה מ-2,500 איש לקחו חלק באירועים הקהילתיים.

חברות ועדת החינוך – לימור דהן, שפרה ענתבי ועו"ד בתיה חיימוב רומן – הביעו שביעות רצון מהשותפות ארוכת שנים עם העמותה לקידום הספורט. ענתבי, שמכהנת גם כמנכ"לית העמותה, ציטטה את נלסון מנדלה: "החינוך הוא הכלי החזק ביותר שבו ניתן להשתמש כדי לשנות את העולם" – והבטיחה להמשיך במאמצים ובמעשים על-מנת להעניק הזדמנות אמיתית לכל ילד וילדה לפתח את כישוריהם.

ועד העדה היהודית ספרדית חיפה בפעילות הכנה לכיתה א'. קרדיט צילום: ועד העדה היהודית ספרדית חיפה בפעילות להורים
ועד העדה היהודית ספרדית חיפה בפעילות הכנה לכיתה א'. קרדיט צילום: ועד העדה היהודית ספרדית חיפה בפעילות להורים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.