בעקבות ריבוי מקרי הריגול עבור איראן: אומ"ץ תעתור לבג"ץ אם לא יחוקק חוק לשלילת אזרחות ממי שפוגעים בביטחון המדינה

ישראל במלחמה
ישראל במלחמה

בשבוע שעבר וגם בינואר השנה דרשה אומ"ץ לחוקק חוק כזה, אולם השרים וחברי הכנסת לא הפנימו את חומרת המצב ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "כשמדי יום נחשפת עוד חוליה שהופעלה על-ידי איראן, אי אפשר להסתפק בעונש מאסר" ∙ תמונת המצב הנחשפת בימים אלה חייבת להדיר שינה מעיני כל ישראלי

איראן, כך מתגלה פעם אחר פעם, מפעילה ישראלים במטרה לפגוע באזרחי המדינה. תמונת המצב שנחשפת בימים אלה חייבת להדיר שינה מעיני כל ישראלי, ובפרט מהשרים וחברי הכנסת. תנועת אומ"ץ חוזרת על דרישתה לחוקק חוק שישלול אזרחות מכל מי שמורשע בבית משפט בפגיעה בביטחון המדינה, ותעתור לבג"ץ אם הכנסת לא תעשה זאת.
את הקריאה להחמיר עם מבצעי עבירות חמורות כמו ריגול והסתה השמיעו ראשי אומ"ץ, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה המייעצת של התנועה עו"ד יצחק מינא, כבר בינואר. בשבוע שעבר הם שלחו פנייה בהולה נוספת לגורמים הרלוונטיים ובהם שר המשפטים ויו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט – אולם לשווא.
כעת פורסמו עוד שני מקרים חמורים במיוחד: חוליה של 7 תושבי חיפה שהעבירה לידי איראן צילומים ומיקומים של נקודות אסטרטגיות ובהן בא"ח גולני, בסיס חיל ים ובסיסי חיל אוויר; וחוליה של 7 תושבי מזרח ירושלים שתכננה בין השאר להתנקש במדען גרעין ישראלי.
"לא יעלה על הדעת שאדם יחבור לגרועה שבאויבות שלנו, ראש התמנון ששולח זרועות לכל עבר כדי לפגוע בנו, ויישאר אזרח מדינת ישראל", אמר פליצ'ה פלד. "המלחמה הרב-זירתית שבה אנחנו נמצאים מחייבת צעדים דרסטיים על-מנת למנוע פתיחת חזית פנימית, מבית. יש לנקוט ביד קשה ולא להסתפק בעונש מאסר – אלא לשלול את האזרחות של כל אדם שמורשע בבית משפט בפגיעה בביטחון המדינה".
לאחר שהפניות הקודמות לא נענו, הודיעה תנועת אומ"ץ כי תפנה לבג"ץ, על-מנת שיחייב את הממשלה והכנסת להסביר לאזרחי ישראל מדוע לא יחוקקו חוק לשלילת אזרחות: "לא נרפה עד שחוק חיוני והכרחי זה ייכנס לספר החוקים וישפיע לטובה על המציאות הביטחונית של כולנו".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.