אומ"ץ ממשיכה להיאבק למען השבת פעילות סניפי הבנקים למתכונת הרגילה

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד
יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

הבנקים ממשיכים להתנהל כפי שפעלו בתקופת הקורונה התוצאה: לקוחות רבים מתקשים לקבל שירות יו"ר תנועת אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, למפקח על הבנקים: "יש לפעול כדי למנוע את הקיפוח והאפליה בפועל של האוכלוסייה המבוגרת"

המין האנושי ומדינת ישראל בפרט השכילו להתמודד עם וירוס הקורונה, ולחזור לשגרת חיים מלאה. ליתר דיוק, כמעט מלאה – אמנם המגבלות שהוטלו בעבר הוסרו, אבל הבנקים ממשיכים משום מה לפעול במתכונת "קורונה".

אל תנועת אומ"ץ הגיעו תלונות רבות אודות הקושי שמערימים הבנקים על הגעת לקוחות לסניפים. ראשי התנועה, שמחויבת לערכי הצדק החברתי, פנו כבר לפני למעלה משנה למפקח על הבנקים על-מנת שיפעל לשינוי המצב – וכעת הם קוראים לו שוב למלא את תפקידו ולחייב את הבנקים לחזור להתנהלות רגילה.

"המצב הקיים לפיו נדרשים לקוחות הבנקים לזמן תור מראש, טרם הגעתם לפגישה בסניף, אינו עולה בקנה אחד עם הסרת מגבלות הקורונה ופתיחת המשק", מבהירים יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, והיועץ המשפטי של התנועה, עו"ד עמית עוז. פנייה קודמת למפקח על הבנקים, יאיר אבידן, מחודש מאי 2021, נענתה בתשובה ש"הבנקים עובדים במתכונת רגילה ומלאה". כמו כן נטען אז שהחובה לקבוע תור מראש לא חלה על האוכלוסייה המבוגרת. אנשי אומ"ץ קיבלו כאמור פניות רבות המעידות כי המצב בפועל שונה.

"האוכלוסייה המבוגרת לא תמיד שולטת בטכנולוגיה המתפתחת", מציין פליצ'ה פלד. "התוצאה: אל מול רצון הבנקים 'להקל' עם ציבור לקוחותיהם ולמנוע עומסים, נוצרים בפועל קיפוח ואפליה של האוכלוסייה המבוגרת". בנוסף מדגיש פלד כי אם תרבות הפנאי שבה לפעילות במתכונת רגילה, אין הצדקה לכך שפעילות חיונית כמו שירותי בנקאות לא תשוב גם היא למתכונת מלאה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.