1. סקר שוק : תבדקו עד 3 מעצבי פנים בלבד, על מנת למנוע מכם בילבול. תפגשו עם מעצב פנים בפגישה אישית. אל תבקשו רק שישלח הצעת מחיר מבלי להיפגש.
הפגישה האישית חשובה להתרשמות שני הצדדים.
2. אתר אינטרנט / דף עיסקי בפייסבוק או אינסטגרם : תבקשו ממעצב הפנים לראות תיק עבודותיו. תיק העבודות נותן לכם אינדיקציה לגבי הקיף עבודותיו של המעצב ולגבי הסגנון שיצא לו להתעסק איתו…
3. ניסיון : שאלו את מעצב הפנים מה הניסיון שלו. כמה שנים הוא עובד במקצוע, היכן למד? האם עבד כשכיר לפני שהף עצמאי ועל אילו פרוייקטים עבד.
4. זמינות : יש לבדוק את הזמינות של מעצב הפנים לפרוייקט שלכם, אם יש לו מספיק כח אדם לפרוייקט. אם הוא עסוק מאוד בפרוייקטים אחרים וגדולים, סביר שלא יהיה זמין עבור הפרוייקט שלכם. יש לברר מול מעצב פנים לוחות זמנים משוערים של עבודה ולבדוק את זמינותו.
5. המלצות : תבקשו המלצות. בין אם אלו קרובי משפחה או חברים שהמליצו על מעצב הפנים, ובין אם מעצב הפנים עצמו מספק לכם המלצות של לקוחות מרוצים.
6. מעצב פנים – המשרד : פגשו את מעצב הפנים במשרדו. חשוב להתרשם מסביבת העבודה של המעצב שתבחרו. בחנו אם המשרד נוח לכם לגישה, כמה מעצבים עובדים שם ואם יש במשרד אווירה שנעימה לכם. אל תשכחו שבמהלך הפרוייקט תבלו בפגישות ארוכות ומרובות במשרד המעצב.
7. מחיר : לאחר שנפגשתם עם 3 מעצבי פנים, תבקשו הצעת מחיר המפרטת את כל שלבי העבודה, מה כלול במחיר ומה לא.
כמו בכל תחום, גם כאן – אל תבחרו בהצעה הזולה ביותר! אם המחיר נמוך מאוד ישנה ודאי סיבה…
עיצוב פנים לבית או שיפוץ בית עסק הוא השקעה כספית גדולה מאוד ולא מבוטלת.
אל תחסכו דווקא בשכרו של מעצב פנים. אל תשכחו שהזול יעלה לכם בסופו של דבר ביוקר! אתם תשלמו בריבית על טעויותיו של מעצב פנים לא מנוסה.
8. התמקצעות : מעצב פנים טוב ומוכשר יכול לעצב הכל. אך לכל מעצב פנים התמקצעות בתחום ספציפי. תחום שבו, מטבע הדברים, הוא עוסק יותר מבתחומים אחרים, ולכן הוא מתמחה בתחום זה: עיצוב הבית, עיצוב חנויות, עיצוב פנים לבתי קפה ומסעדות, עיצוב משרדים וכו'…
תבחרו מעצב פנים שמתמחה בתחום הדרוש לכם.
9. כימיה עם מעצב פנים : זהו הסעיף החשוב ביותר, ולפעמים אף יכול לבוא על חשבון רוב הסעיפים הנ"ל.
תהליך של עיצוב פנים הוא תהליך ארוך שיכול להמשך 3 חודשים, 6 חודשים ואפילו שנה –שנתיים. מדובר במערכת יחסים לכל דבר, ולכן חשוב לבחור מעצב פנים שנוח לכם איתו, נוח לכם לדבר איתו ולשתף אותו בהתלבטויות שלכם. תקשורת פתוחה של לקוח-מעצב חשובה מאוד להצלחת התהליך.