במסגרת פרויקט שדרוג תשתיות ענק שבוצע בשיתוף בזק בינלאומי, הוחלפה המרכזייה הישנה ושודרגו כ-2,300 שלוחות למרכזיית ענן חדישה. "הבשורה הגדולה – שיפור השירות לתושבי חיפה" אומרת שושי לבבי, סמנכ"ל טכנולוגיות ומערכות מידע בעיריית חיפה
פרויקט שדרוג התשתיות, שהתבצע בשיתוף בזק בינלאומי, זכה בתחרות מצטייני המחשוב לשנת 2022 מטעם אנשים ומחשבים.
הפרויקט, שעלותו מוערכת בקרוב לשישה מיליון שקלים, התבצע ב-55 אתרים שונים המשרתים את העירייה על אגפיה השונים, וכלל בין היתר החלפה של 2,300 שלוחות וחיבורן למרכזיית הענן של LG.
כאמור, הבשורה הגדולה היא שיפור השירות לתושב שמתאפיין במספר פרמטרים: פחות תקלות, תכונות מתקדמות כמו זיהוי הפנייה ופתיחת תיק התושב באופן אוטומטי על מסך המוקדן וירידה משמעותית בזמני ההמתנה לשירותי המוקדים השונים.
בנוסף, כ-3,000 עובדים נהנים כיום ממכשירים חדשים ומיכולות שתואמות את העידן הטכנולוגי עם פיצ'רים כמו שיחות ועידה ללא הגבלה, ניהול ממתינות, בוט מזכירה, תקשורת בווטסאפ, מענים קוליים ידידותיים למשתמש, אפשרויות של שליטה ובקרה לכל אחמ"ש בהתאמה אישית ועוד.
שושי לבבי, סמנכ"ל טכנולוגיות ומערכות מידע בעיריית חיפה: "המרכזייה הטלפונית הדיגיטלית החדשה ומערכות המוקדים המתקדמות שהוטמעו בכל מוקדי השירות העירוניים, מהוות קפיצת מדרגה טכנולוגית אדירה לעיריית חיפה – מעידן המרכזייה האנלוגית הישנה הישר לעידן טלפוניית הענן.
אולם הבשורה הגדולה היא, בראש ובראשונה, בשיפור השירות לתושבי חיפה: בכל מוקדי השירות העירוניים – מוקד 106, מוקד פניות ציבור, מוקד תשלומים, מוקד החינוך ועוד – הוטמעו מערכות מתקדמות לניהול כולל, מדידה ובקרה של כלל הפניות, המתקבלות מן התושבים. המערכות מאפשרות למוקדים לתת לתושב מענה מהיר ויעיל יותר".
צחי טולדנו, מנהל הפרויקט מטעם עיריית חיפה: "מבחינתנו, מדובר בפרויקט מאוד מוצלח, וכבר עכשיו, אפשר לראות שזמני ההמתנה במרכזייה של עיריית חיפה ירדו בצורה ניכרת. הפידבקים שקיבלנו, גם מתושבים וגם מהעובדים וממנהלי המוקדים, מדברים בעד עצמם".
ליאת ברנדויינהנדלר, מנהלת הפרויקט מטעם בזק בינלאומי, שליוו את הפרויקט: "מדובר באתגר יוצא דופן מבחינת ההיערכות שנדרשה מאיתנו, ואני שמחה שגם גורמים חיצוניים כמו אנשים ומחשבים זיהו את הייחודיות והמורכבות של הפרויקט. הזכייה הזו רק ממחישה את היכולות הגבוהות של בזק בינלאומי בעולם ה-IT".