Site icon פוזיציה!

מערכות שליטה מרחוק במקלטים ציבוריים בחיפה נפגעו כתוצאה ממעשי וונדליזם

המקלטים נפתחו בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון בעקבות העלאת הכוננות הביטחונית ונותרו פתוחים עד שעות הערב. במהלך שעות אלה נפגעו מספר מקלטים בעיר כתוצאה ממעשי וונדליזם. הפגיעה הקשה ביותר הייתה במערכות השליטה מרחוק, אותן סיימה העירייה להתקין לאחרונה. כמו כן נפגעו מרצפות, משקופי דלתות ומטפי אש.

בחיפה 102 מקלטים ציבוריים אשר מתוחזקים באופן שוטף ע"י אגף הבטחון ושירותי חירום בעיריית חיפה. מאז פרוץ המלחמה שודרגו המקלטים וחוברו למערכת בקרה חדישה, המאפשרת פתיחה מרחוק של כל המקלטים בחיפה בעת ובעונה אחת. לצורך כך, הותקנו במקלטים דלתות ומנעולים חכמים, שאפשרו את החיבור למערכת השליטה מרחוק כמו כן, הותקנו גנרטורים בצמוד למקלטים, מערכות WIFI. בתוך כך, פועל אגף הביטחון להתקנת מערכות מיזוג במקלטים.

הצורך במערכת המאפשרת שליטה מרחוק במקלטים, התחדד מאז פרוץ המלחמה, לאור העובדה, כי פתיחה ידנית של כל המקלטים הציבוריים בחיפה ארכה כשעה וחצי, כאשר זמן דומה נדרש גם לסגירתם.

הניסיון שחזר על עצמו גם השבוע מלמד, כי בפרקי הזמן בהם נותרים המקלטים פתוחים, נגרמים נזקים כבדים כתוצאה ממעשי ונדליזם, מעשים הפוגעים בכשירות המקלטים וביכולת השימוש בהם בעת הצורך.

יאיר זילברמן, מנהל אגף הבטחון ושירותי חירום בעיריית חיפה: "נעילת דלתות המקלטים נועדה לשמור על תקינותם. כל ניסיון לפתוח את הדלתות בכוח עלול לפגוע במערכות השליטה והיכולת לפתוח את המקלטים בעת הצורך. אגף הבטחון פועל לשיקום מלא של המקלטים והחזרתם לכשירות מלאה, כך שבמקרה בו תופעל אזעקה בחיפה יפתחו דלתות המקלטים באופן אוטומטי ומיידי".

Exit mobile version