ראש מינהל חינוך וקהילה בעיריית נהריה, אילן וקנין, השתתף השבוע בכנס החדשנות הבינלאומי והציג בפני משתתפי הכנס את מודל המנהיגות המשתפת המוטמע במערך החינוך בעיר נהריה. "שייכות הכלה ושותפות, הינם ערכים מרכזיים בהובלת החינוך הרשותי בעיר נהריה, לקידום תהליכי הוראה ולמידה חדשניים, להעצמת המנהיגות של מנהלי מוסדות החינוך, צוותי החינוך וכלל השותפים", ציין וקנין בהרצאתו בכנס. גננת גן צדף בעיר, ענבל שמילוביץ, הרצתה אף היא בנושא פעילות 'גן ים' בעיר נהריה
כנס החדשנות הבינלאומי לחינוך מטעם ארגון ה- OECD במסגרת פרויקט Education 2030 התקיים השבוע בבנייני האומה בירושלים. ראש מינהל חינוך וקהילה בעיריית נהריה, אילן וקנין, הרצה בפני משתתפי הכנס בנושא מודל למנהיגות משתפת שפועל בעיר נהריה ומהווה מודל לרשויות נוספות. הכנס התפרס על פני שלושה ימים ולקחו בו חלק כ-15,000 אנשי ונשות חינוך מישראל ומהעולם, בהם: מפקחים, מנהלי בתי ספר, מנהלי מחלקות חינוך, יועצים חינוכיים, פסיכולוגים, מחנכים, מורים, אנשי חינוך מהאקדמיה והורים מ-48 מדינות, ובהם פרופ׳ אנדראס שלייכר, שר החינוך של ה-OECD וסוגטה מיטרה, פרופסור לטכנולוגיה חינוכית. נציגה נוספת של מערך החינוך בעיר נהריה שהשתתפה בפאנלים היא גננת גן צדף, ענבל שמילוביץ, שהציגה בפני המשתתפים את מודל הלימודים של 'גן ים' שחושף את הילדים לסביבה החופית: החי והצומח.
בכנס הוצגו יוזמות חינוכיות חדשניות של כ-400 בתי ספר מכל מרחבי הארץ, מוצרים שהופקו על ידי מוסדות אקדמיים ויוזמות מהשוק הפרטי. כמו כן, נפתחו 190 מרחבי פעילות ו-800 דוכנים דיגיטליים ונערכו 200 הרצאות בנושא חינוך מפי אנשי חינוך מובילים בתחומם. במוצגים החדשניים ייחשפו המשתתפים להוראה באמצעות רובוטיקה, חללי למידה חדשניים, אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית, תכניות לימודי הייטק וכתיבת קוד.
"שייכות הכלה ושותפות, הינם ערכים מרכזיים בהובלת החינוך הרשותי בעיר נהריה, לקידום תהליכי הוראה ולמידה חדשניים, לחיזוק והטמעת מיומנויות S.E.L, להעצמת המנהיגות של מנהלי מוסדות החינוך, צוותי החינוך וכלל השותפים", ציין וקנין בהרצאתו בכנס.
בהרצאתו הציג וקנין את מינהל חינוך וקהילה בעיריית נהריה שמוביל ומיישם מנגנון רגולטורי שיתופי מוטה עתיד, לפיתוח תהליכים חינוכיים רשותיים ולמתן מענה לצרכים/אתגרים. המנגנון פועל יחד עם השותפים מהחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי עמותות והמגזר העסקי והציבורי.
המנגנון בנוי ממספר מעגלי שותפויות לחשיבה ולהיוועצות, אליו מוזמנים בעלי עניין לפי צורך. "מנגנון זה מאפשר שמירה על שוויון הזדמנויות, חיזוק החינוך הציבורי, הרחבת מעגל השותפויות, שותפות בקבלת החלטות ובהובלת תהליכים, מתן מענה רלוונטי ומותאם לשטח, מחויבות ואחריות לתהליכים חינוכיים, עבודה שיתופית המבוססת על שקיפות, פתיחות ואיגום משאבים", הדגיש וקנין בדבריו.
לצד היוזמות החינוכיות, נערכו במהלך הכנס שורה של הופעות ואירועי אומנות, תיאטרון מחול ומוזיקה, בהשתתפות תלמידות ותלמידים מכל רחבי הארץ. בנוסף, בתי ספר יהודים מרחבי העולם, בין השאר מברזיל וארגנטינה, הגיעו גם הם לישראל לצפות במוצרי החדשנות החינוכיים שחלקם ייחודים והוצגו בכנס.