בית הספר לחינוך מיוחד "רגבים" בנה תכנית ייחודית שתאפשר לבוגרי בית הספר חיים עצמאיים בקהילה
אנשים עם מוגבלות נתקלים בקשיים רבים בהתמודדות עם מצבים יום- יומיים. מסגרות הלימודים לתלמידי החינוך המיוחד מסתיימות בהגיעם של התלמידים לגיל 21, ולאחר מכן עליהם להשתלב בתחומי החיים השונים בכוחות עצמם.
בית ספר "רגבים" הוא בית ספר לתלמידים בעלי מוגבלות שכלית קלה בגילאי 13 עד 21, בו לומדים 133 תלמידים. אחד האתגרים המשמעותיים אשר הציב הצוות החינוכי של בית הספר הוא לבחון מהם המיומנויות הנדרשות לתלמידים אלה בעת שבה יסיימו את לימודיהם בבית הספר ויצטרכו לנהל את חייהם כבוגרים עצמאיים.
לאחרונה, נבנו בבית הספר מרחבי למידה ייחודיים שבהם יכולים התלמידים להתנסות בניהול חייהם, באופן המדמה את תחומי החיים שבהם הם עתידים להתנסות כבוגרים. במסגרת זו נבנו מרחבים המדמים צפייה בהצגה, טיול במדרחוב, הזמנה מתוך תפריט במסעדה, עבודה במטבח ועוד.
במדרחוב שניבנה הוצבו פוד-טראקים, באמצעותם למדו התלמידים על תהליך הרכישה, שיקולי עלויות וחשיבות הבחירה באוכל בריא מול המגוון הקיים. באמצעות המתחם המדמה מסלול טיול נלמדו כללי בטיחות, גיבוש עמדות, חשיבות היציאה לטבע ועוד.
אילנה טרוק, ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה: "מרחבי ההתנסות שפותחו בבית ספר "רגבים" הם פורצי דרך. בזכות הסימולציות שנוצרות במרחבים אלה, הצעירים בעלי הצרכים המיוחדים מפתחים מיומנויות להשתלבות מיטבית בקהילה, ליהנות ממשאביה, ולחוש ביטחון ביכולותיהם. קיימת חשיבות רבה לכך שהמרחבים פותחו דווקא בתוך בית הספר ולא מחוצה לו- מאחר ועבור התלמידים זו סביבה מוכרת ובטוחה, המסירה חששות להתמודד עם הלא- נודע".