Site icon פוזיציה!

מקדמים את תנופת הבניה בצפון

הממשלה הכריזה היום על מתחמם מועדף לדיור במסלול של פינוי בינוי בקריית שמונה.

ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, בראשות שר הפנים משה ארבל, אישרה היום (ד׳) מתחמם חדש מועדף לדיור במסלול של פינוי בינוי בקריית שמונה-הנרייטה סאלד-עליית הנוער.

המתחם בשטח של כ-70 דונם, מצוי בדרום העיר קרית שמונה, בתחום השיפוט של העיר ומיועד להתחדשות עירונית במסלול של פינוי ובינוי. המתחם ממוקם במרקם העירוני הבנוי של העיר בסמיכות וממערב לנחל ופארק עין זהב וממזרח לכביש 90.
הבינוי המוצע למתחם יכלול כ-1,200 יחידות דיור, בנוסף יכללו שימושי מבנים ומוסדות ציבור ושטחים פתוחים. התכנית מציעה חידוש ושדרוג של השכונה הקיימת, תוך העצמת האורבניות, עירוב שימושים, מתן מענה לצרכי ציבור, יצירת קישוריות, חידוש תשתיות ועוד. כיום מצויים במתחם כ-269 יחידות דיור ב- 15 בנייני רכבת בני 3-4 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.
קידום מתחם זה, במיוחד בימים אלו של מלחמת "חרבות ברזל" הוא סמל לצמיחה, התחדשות, חיזוק החוסן החברתי ומהווה נדבך משמעותי בתהליך שיקום העיר והחזרת תחושת הביטחון לתושבים ולאזור.

שר הפנים, משה ארבל: "המשך תנופת ההתחדשות העירונית, התכנון והפיתוח בכל אזורי הארץ ובפריפריה ודווקא בימים אלו מעידים על המחוייבות העמוקה שלנו להעמיק שורשים בכל חלקי הארץ. עבודתם המסורה של עובדי מנהל התכנון ויו״ר הותמ״ל מניבים תוצאות מצויינות לדיור בר השגה״.

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן: "האישור של וועדת השרים להתחדשות עירונית בקריית שמונה היא בשורה תקדימית ופורצת דרך הרואה את העתיד של קריית שמונה כעיר פורחת ומשגשגת כמו שהיא יכולה וצריכה להיות ואני בטוח שעוד תחזור ותהיה בקרוב. אני מברך על המהלך ומודה לשר הפנים משה ארבל שהינו שותף אמיתי של קריית שמונה ופועל רבות למען העיר שלנו ותושביה. יחד נמשיך להילחם כדי שקריית שמונה ויישובי הגליל יחזרו להיות הפנינה הפורחת והיפה של המדינה".

Exit mobile version