כך קולטים את התלמידים העולים:
שילוב חברתי
השילוב החברתי הוא חלק משמעותי בתהליכי הקליטה וההסתגלות של התלמידים העולים. בתהליך זה יש מקום מרכזי גם לקולטים: צוותי החינוך, התלמידים וההורים. בתוך כך גובשו בבתי הספר פעילויות ממוקדות לשילוב חברתי של התלמידים העולים : הכנת ברכה בשפה הרוסית, הצמדת תלמיד מלווה או חונך לתלמיד העולה החדש, קיום השתלמויות לצוות בית הספר העוסקות ברב-תרבותיות, מתן ביטוי למנהגי ארץ המוצא של התלמידים בפעילויות בית הספר ופעילויות חינוכיות שמטרתן לספר את סיפורם האישי ונסיבות עלייתם לארץ.
שיתוף המשפחה
שיתוף ההורים הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הקליטה וההשתלבות של התלמידים העולים . במקרים רבים ההורים אינם דוברי עברית. לשם כך פועלים פרויקטורים מטעם אגף הקליטה שתפקידם לסייע לצוותי בתי הספר, למשפחות ולתלמידים העולים לגשר על הפער בין תרבות הלמידה והמנהגים בארץ המוצא ובין מערכת החינוך בישראל.
הוראת העברית כשפה שנייה לתלמידים עולים
הקניית השפה העברית לתלמידים עולים שלא נולדו בישראל ועברית אינה שפת אימם, מתבצעת בהתאם לתוכנית הלימודים לתלמידים עולים. הקניית השפה מתבססת על עקרונות הוראת עברית כשפה שנייה ובעזרת חומרי למידה מתאימים. תלמידים עולים שסיימו את שלב רכישת השפה העברית כשפה שנייה ברמת הבסיס ועברו בהצלחה את מבדקי הערכה, עדיין זקוקים פעמים רבות לתגבור ולהעשרת השפה ולהשלמת פערים במקצועות הלימוד.