Site icon פוזיציה!

אושר: כביש גישה חדש לחריש בהובלת משרד הבינוי והשיכון

המשרד יפעל לאגם תקציבים לטובת מימוש התוואי שעלותו המשוערת למעלה מחמש מאות מיליון שח.

 חריש יוצאת לדרך חדשה!

 

משרד הבינוי והשיכון מקדם כניסה חדשה לעיר חריש, בעלת שלושה נתיבים לכל כיוון כאשר  נתיב אחד משמש לתחבורה ציבורית וכן שביל לרוכבי אופניים.

 

הדרך החדשה, אשר אושרה היום בות"ל,  תוסיף כניסה נוספת לעיר, תשפר את הנגישות אל חריש וממנה ותבטיח גישה טובה עבור תושבי העיר אליה ואל אזורי התעסוקה החדשים העתידים לקום בעיר בשנים הקרובות. הכניסה החדשה לעיר מקודמת בוועדה לתשתיות לאומיות בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית חריש.

 

כיום נסמכת העיר על כניסה יחידה, אולם הגידול המואץ של העיר ואכלוסה המהיר מחייב יצירת כניסה נוספת (דרך 611) לעיר.

 

הכביש החדש,  יהיה באורך כ-2.5 קילומטר, בעל 3 נתיבי תחבורה לכל כיוון כאשר נתיב אחד משמש לתחבורה ציבורית ושביל אופניים ייעודי.

 

שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון: חריש היא עיר העתיד של ישראל. התכנית לכניסה שניה לחריש שאושרה היום להפקדה מבטיחה שבשנים הקרובות העיר תהפוך

למרכז עירוני גדול ותוסס המשלב איכות מגורים ופיתוח ברמה גבוהה לצד הזדמנויות תעסוקה רבות ומגוונות בתוך העיר ובקרבתה. המשרד ימשיך להוביל את תכנונה ופיתוחה של העיר במרץ ובכלל זה כלל התשתיות התומכות את העיר החדשה.


הכניסה החדשה לחריש מצויה בחלקה הדרומי של העיר והיא תיצור חיבור מהיר וישיר בין מערכת הדרכים האזורית ובין המע"ר העירוני, השכונות בדרומה של העיר ואזור התעסוקה

החדש המתוכנן בדרומה של חריש.

 

 העיר חריש המונה כיום כ- 15 אלף נפש ועתידה לצמוח לעיר של 100,00 תושבים ואף יותר, תייצר בעצמה תנועות משיכה משמעותיות במרחב. הכביש החדש יסייע בפיתוח המרחב העירוני כולו, ויהווה תשתית לפתרונות תחבורתיים באזור כמו הסעות המונים ונתיבי תחבורה ציבורית.

 

תכנונה של העיר החדשה חריש שם דגש, בין היתר, על הגברת השימוש בתחבורה ציבורית תוך יצירת עדיפות לתחבורה ציבורית בתוך העיר ומהעיר והחוצה למערכת האזורית והארצית.

במסגרת תכנונה של הדרך החדשה וכחלק מתפיסה תחבורתית כוללת, תינתן העדפה לתנועת אוטובוסים בנתיב ייעודי לכך שיבטיח קיצור זמן נסיעה למשתמשי התחבורה

הציבורית. כמו כן יסלל נתיב אופניים ייעודי לטובת הרוכבים, אשר ידאג לביטחונם בדרך.


במסגרת תכנון הכניסה השנייה הושקע מאמץ רב ליצירת חיבור תחבורתי יעיל לצד צמצום הפגיעה בשטחים פתוחים. נבחנו חלופות שונות והושם דגש על קידום חלופה הממזערת פגיעה בסביבה ובערכים נופיים ויוצרת מעבר אקולוגי משמעותי כחלק מתכנון הדרך.


 


Exit mobile version