ממשיכים ללמוד עוד ולשדרג את היכולות – גם ביפן

נטעלי בן, מנכ"לית הבית הספרדי, חזרה מסיור לימודי בטוקיו
נטעלי בן, מנכ"לית הבית הספרדי, חזרה מסיור לימודי בטוקיו

נטעלי בן, מנכ"לית הבית הספרדי, חזרה מסיור לימודי בטוקיו: "למדנו מהיפנים איך הם מתמודדים עם אתגרי הזקנה באמצעות שילוב טכנולוגיות" הביקור במדינה שהאוכלוסייה שלה היא המבוגרת ביותר בעולם הוביל גם לקשרי עבודה חדשים ומועילים   

אוכלוסיית יפן היא המבוגרת ביותר בעולם: 3 מכל 10 יפנים עברו את גיל 65, ו-10% מאזרחי המדינה הם בני/בנות 80 ומעלה. מאפיין נוסף של יפן היא המחויבות למצוינות טכנולוגית ושימוש בכלים משוכללים בכל תחומי החיים. בהתאם, המדינה המיוחדת היא מקום מושלם ללמוד בו על שילוב טכנולוגיות חדשניות בטיפול בגיל השלישי.

נטעלי בן, מנכ"לית הבית הספרדי, יצאה לטוקיו כחלק ממשלחת של מנכ"לים ובעלים של מסגרות דיור לאוכלוסייה המבוגרת. הסיור המעשיר התמקד ב-3 סוגי טכנולוגיות רלוונטיות למסגרות דיור למבוגרים:

* טכנולוגיות למתן מענה לצרכים ספציפיים של בני ובנות הגיל השלישי

* טכנולוגיות לשיפור היעילות, כך שהדיירים יקבלו טיפול טוב יותר בלי להגדיל את מספר העובדים

* טכנולוגיות לאיסוף מידע והפקת תובנות על-מנת להבטיח יחס אישי לכל אדם

"יצאנו מהסיור הזה עם הרבה מאוד אפשרויות והזדמנויות לשיתופי פעולה מקצועיים", תיארה נטעלי בן תועלת נוספת שהניב הביקור ביפן. חברי המשלחת העלו רעיונות מעניינים, הייתה הפריה הדדית, ובנוסף נוצרו קשרים עם ארגונים בינלאומיים בתחום.

"ביפן יכולנו לראות בעצם את העתיד", סיכמה בן את החוויה המרתקת. "הם מתמודדים היום עם מה שאנחנו נתמודד איתו בשנים הבאות. למדנו מהחברה היפנית איך הם מתמודדים עם אתגרי הזקנה באמצעות שילוב טכנולוגיות – ואת הידע החדש נביא לידי ביטוי גם כאן בבית הספרדי, עבור הדיירים והדיירות שלנו".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.