רה"ע חיפה, יונה יהב: "אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל מפלה את תושבי חיפה ביחס לערים אחרות, מפחיתה את מספר המשתמשים בהן ופוגעת בתכליות לשמן הוקמו והיא הקטנת עומסי התנועה וכמות המזהמים הנפלטים לאוויר בעיר חיפה ועל כן נמשיך להיאבק על ביטולן בכל דרך אפשרית".
בעתירה שהוגשה בהנחיית רה"ע, יונה יהב, מבקשת העירייה מבית המשפט להורות למשרד האוצר, משרד התחבורה ולחברת "חוצה ישראל" "לבטל את אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל עבור כלל משתמשי הדרך ולשאת בעלויות השימוש במנהרות הכרמל, בדומה לנעשה בכבישים מקבילים אחרים בישראל".
במידה ובית המשפט לא יורה על ביטול האגרה, מבקשת העירייה מבג"ץ להורות למדינה להמשיך בהעברת תשלומים לזכיין של מנהרות הכרמל (חברת "כרמלטון בע״מ", אשר גם היא משיבה לעתירה) כפי שכבר נעשה בשנים האחרונות אך באופן נרחב יותר ולהביא בכך להפחתה משמעותית בתעריפי הנסיעה המשולמים ע"י הציבור במנהרות הכרמל.
כמו כן מבקשת העירייה מבית המשפט להורות, כי התשלום במנהרות יהיה דיפרנציאלי על פי ביקוש ועומסי התנועה תוך הבחנה בין שעות העומס והשפל.
בנימוקים להגשת העתירה נכתב בין היתר: "מנהרות הכרמל מקצרות באופן משמעותי את הזמן הנדרש לחציית העיר, מחברות בין אזורי מגורים לעבודה ופנאי וחוסכות משאבים רבים של דלק, זמן ואוויר. השימוש בהן תורם להפחתת פליטת המזהמים ושיפור איכות האוויר, צמצום עומסי התנועה בעיר, ואיכות חיי התושבים בחיפה וסביבתה".
"חרף תכליות ציבוריות חשובות אלה, אשר על קידומן אמורה להיות אמונה המדינה, במקרה של מנהרות הכרמל, הנושאים בעלות ובמימון הקמת הפרויקט ותחזוקתו הם משתמשי הדרך של העיר חיפה ולא הציבור הרחב בישראל. העירייה סבורה כי מצב זה אינו יכול להימשך וכי על משרד האוצר ומשרד התחבורה לשאת בעלות אגרת הנסיעה, וזאת לנוכח התכליות הציבוריות הבסיסיות, אשר הן משרתות. כל החלטה או פרקטיקה אחרת מהווה אפליה תחבורתית בוטה של העיר חיפה אל מול ערי ישראל האחרות. שכן העיר חיפה היא היחידה מבין ערי ישראל, אשר תושביה ומשתמשי הדרך בה נושאים בתשלום אגרה על מנת לממן את הנסיעה בתוך העיר."
את העתירה הגישו בשם עיריית חיפה: היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, עו"ד שרית ידען ועו"ד (ד״ר) מורן שדה מהשירות המשפטי של עיריית חיפה.