אומ"ץ ממליצה לדחות פעם נוספת את מועד הבחירות המקומיות בישובים מפונים

קרדיט תמונה מ CHATGPT

משרד הפנים והכנסת לא דאגו לתיקוני חקיקה נחוצים, ולכן קיים קושי ממשי לקיים את הבחירות בנובמבר 2024 בין השאר לא ניתן להבטיח הצבת קלפיות במקומות שבהם נמצאים התושבים המפונים יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "יש לשקול יצירת מערכת שתאפשר הצבעות ממוחשבות, מהבית"

בחירות חופשיות שמתנהלות באופן מסודר הן נשמת אפה של הדמוקרטיה. תנועת אומ"ץ, שנאבקת למען מנהל תקין ודמוקרטיה, פועלת על-מנת לוודא שהבחירות המקומיות במועצות האזוריות בצפון יתקיימו באופן שישקף את רצון הציבור.

בחודש פברואר האחרון התקיימו הבחירות המקומיות במרבית הישובים בארץ, זאת לאחר שנדחו מהמועד המקורי, 31.10.2023, עקב המלחמה. במספר ישובים בצפון ובדרום הבחירות נדחו פעם נוספת, לתאריך 19.11.2024, וזאת מפני שבפברואר התושבים עדיין היו מפונים. ב-4 מועצות אזוריות בצפון התושבים עדיין לא שבו לבתיהם, ולכן שר הפנים שוקל לדחות שוב את הבחירות – לפברואר 2025. המועצות הן מבואות חרמון, מעלה יוסף, מרום הגליל וגליל עליון.

ועדת הפנים של הכנסת הודיעה כי היא מתקשה לתמוך בבקשה. נציגי אומ"ץ בוועדות הכנסת – עו"ד מוטי שנאבל ומר שלמה קלדרון, יו"ר לשכת המבקרים הפנימיים בישראל לשעבר – דיווחו כי הסיבה לכך היא הצורך להסדיר בחקיקה מספר נושאים מהותיים. ביניהם: הצבת קלפיות בריכוזי התושבים המפונים, כך שהם יוכלו להצביע באמצעות מעטפות כפולות (כמו חיילים); הצבת קלפיות בבסיסי צה"ל, לנוכח ריבוי חיילי המילואים מהמועצות האזוריות; הכרזה על יום הבחירות כיום שבתון; הסדרת גביית המס ממי שמועסק בתקופת הבחירות; ועוד.

יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, מתח ביקורת חריפה על התנהלות הגורם האחראי לבחירות: "היה על משרד הפנים להתכונן לפעולות הנדרשות כבר מפברואר 2024 ולא לחכות למועד קרוב לבחירות". פלד ויו"ר המועצה המייעצת של התנועה, עו"ד יצחק מינא, המליצו לשר הפנים משה ארבל וליו"ר ועדת פנים, ח"כ יעקב אשר, לדחות את הבחירות. במקביל דרשו ראשי אומ"ץ להסדיר מיד את כל הסוגיות הרלוונטיות.

בנוסף הציע פליצ'ה פלד לשקול את האפשרות ליצור מערכת שתאפשר הצבעות ממוחשבות, מכל מקום שבו האדם נמצא: "בימים בהם ניתן מהמחשב בבית לפעול בחשבון הבנק בלי חשש להתערבות של אדם זר, ניתן בדרך זו גם להצביע בבחירות".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.