"רובין פוד" ו"חברותא" הם הזוכים במקומות הראשונים בתחרות "העסק החברתי של חיפה והצפון" לשנת 2024

קרדיט צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

תחרות "העסק החברתי של חיפה והצפון" היא יוזמה משותפת של עיריית חיפה, "החברה הכלכלית לחיפה", "מט"י חיפה", "קהילת הדר" ו"איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה". במסגרת התחרות הוזמנו עסקים ועמותות להציג את פעילותם העסקית-חברתית ולהעמיד את עצמם לדירוג הקהל ודירוג ועדת שיפוט מקצועית ולזכות בפרסים כספיים, חבילות ייעוץ ופרסום בשווי אלפי שקלים. השנה ניגשו לתחרות למעלה מ-90 עסקים חברתיים ועמותות.

אמש (רביעי) נערך בבניין מכללת "תלתן" האירוע השנתי, בו הוכרזו שמות הזוכים בתחרות. באירוע השתתפו סגני ראש העיר – שרית גולן, יוסי שלום ואביהו האן, יפעת שי יוספזון – יו"ר מט"י חיפה, הילה פרלמן – מנכ"לית שותפות חיפה-בוסטון, חברי מועצת העיר חיפה, נציגי נותני החסות לתחרות וכן נציגי הארגונים השותפים לתחרות.

במסלול עמותות זכתה במקום הראשון עמותת "רובין פוד" הפועלת למניעת בזבוז מזון, ופועלת להעלאת מודעות הציבור לחשיבות הנושא ולשינוי הרגלים בו. במקום השני זכתה עמותת YouTurn המסייעת לאסירים משוחררים לשוב בחזרה לחיים מלאים בחברה.

במסלול עסקים זכה "חברותא" – הסופר החברתי בקריית טבעון שהפך מחנות סופר רגילה למרחב ליזמות חברתית התומך במשפחות מעוטות יכולת. במקום השני זכה מועדון הגלישה החיפאי SURF CLUB המהווה בית לעשרות בני נוער וגולשים ומשלב בין פעילות ספורטיבית לפעילות חברתית התנדבותית.
הזוכים במקומות הראשונים זכו ב- 10,000 ₪ באדיבות "בנק הפועלים".

אות "העסק הירוק", ע"ס 5,000 ₪, הוענק על-ידי "איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה", לעמותת "אדמה לאדם", הפועלת לאיסוף תוצרת חקלאית מהשדות, אשר אין באפשרותה להימכר והעברתה לקהילות נזקקות ולציבור הרחב במחירים סמליים.

הערב נפתח בשיחה אישית בהנחיית אורית כהן – בעלת משרד אסטרטגיה ומיתוג, עם היזם העסקי וחברתי, עימאד תלחמי, בנושא "עסקים חברתיים כמנוע שיקום וצמיחה". בהמשך הערב נערך פאנל תחת השם "עסקים מקומיים בין חלומות למציאות", בהנחיית סגן ראש העיר ויו"ר אתו"ס, יוסי שלום, אשר שוחח עם שושי אברמוב ויוסי פרץ – זוכי פרס העסק החברתי לשנת 2022 ועם שירי וייצנר – בעלת מיזם תיירות מקומי.

יו"ר מט"י חיפה, יפעת שי-יוספזון: "בתוך כל עסק ועמותה שנמצאים כאן היום, טמונה בפועל היכולת לשנות מציאות. התחרות הזו היא לא רק על המקום הראשון, אלא על היכולת לבחון מקרוב את הבעיות החברתיות שמקיפות אותנו ולשאול את עצמנו את השאלה – איך ניתן להתמודד עימן ביצירתיות, בחדשנות, בחמלה ובאומץ."

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

לקריאה נוספת

פייסבוק

אינסטגרם

טוויטר