פרויקט הרכבת הקלה מנוף הגליל לחיפה נכנס לשלב ביצוע

כך בישרה השבוע חברת כביש חוצה ישראל בהודעה רשמית לראש העיר רונן פלוט

"אבקש להודיעכם על כוונת חברת כביש חוצה ישראל בע"מ להתחיל בעבודות לביצוע פרויקט
רק"ל 'נופית', לרבות עבודות מקדימות לקידום זמינות הקרקע", כתב איציק אורון, ראש חטיבת
הרכבת הקלה בחוצה ישראל במכתב לראש העיר, רונן פלוט. במכתב צוין כי מסירת ההודעה על
התחלת העבודות הינה בהתאם להוראות סעיף 261 לחוק התכנון והבנייה ובהתאם להוראות
תוכנית לתשתית לאומית מאושרת. ראש העיר פלוט שדוחף לביצוע הפרויקט שישפר לאין ערוך את
שירותי התחבורה הציבורית בעיר וחיבורה למרכז, ברך על ההתקדמות הגדולה של הפרויקט
וההחלטה על בחירת השם החדש לרכבת "נופית".
מהעירייה נמסר כי פרויקט הרכבת הקלה מנוף הגליל לחיפה אותו מוביל משרד התחבורה
באמצעות חוצה ישראל, הוא מגה-פרויקט תשתיתי מורכב, ראשון מסוגו בישראל, הכולל תכנון
והקמת רכבת קלה אזורית אשר תעבור בין מספר יישובים ותשרת את תושבי העיר והצפון כולו.
"הפרויקט ישלב תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים ועלותו נאמדת בכ-
7 מיליארד שקלים", נמסר מהעירייה.
ראש העיר, רונן פלוט, אמר כי הפרויקט הינו לאומי ולא באחריות העירייה, אם כי יש לעירייה
אינטרס לקדמו למען שיפור איכות החיים של התושבים. "בעוד מספר שנים יוכל כל תושב בנוף
הגליל לעלות על רכבת בשכונת מגוריו, להגיע לתחנה מרכזיית המפרץ בחיפה ומשם ישירות לתל
אביב", אמר רונן פלוט וציין כי הרכבת מתקדמת, חרף המצב.
מהנדסת העיר, סבטלנה גרמן, סיפרה כי תוואי הרכבת נמשך על פני 41 ק"מ וכולל 19 תחנות
איסוף והורדת נוסעים. כמו כן יוקמו לאורך התוואי חניוני חנה-וסע, מתחם דיפו ומרכז בקרה. לאורך
הקו יפעלו כ-32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל 4 דקות, מהירות הנסיעה המתוכננת
במקטע הבינעירוני תעמוד על כ-100 קמ"ש.

קרדיט: נוף הגליל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.