Site icon פוזיציה!

רכבת ישראל ממשיכה במגמת המעבר מהפסד לרווח ומציגה שיא נוסף בכמות הנסיעות

פוזיציה!

פוזיציה!

רכבת ישראל מסכמת את תוצאותיה לחציון הראשון של 2019 – ממשיכה במגמת המעבר מהפסד לרווח ומציגה שיא נוסף בכמות הנסיעות. בחציון הראשון של 2019 מדווחת החברה על רווח כולל של 5.4 מיליון ש"ח לעומת  הפסד כולל של 11.5 מיליון ₪ בחציון המקביל אשתקד  בחציון הראשון של שנת 2019 בוצעו 34.1 מיליון נסיעות, גידול של 1.7 אחוזים בהשוואה לחציון מקביל אשתקד (33.5 מיליון); ממוצע הנסיעות היומי עמד על 255 אלף נסיעות, גידול של 2 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (250 אלף).

 

השבוע פירסמה רכבת ישראל את תוצאות החציון הראשון של שנת 2019. על פי הנתונים, ממשיכה רכבת ישראל במגמה החיובית של מעבר מהפסד לרווח, וממשיכה להציג צמיחה במגזר הנוסעים. סך הכנסות החברה הסתכמו לכ-1.267 מיליארדי שקלים, בהשוואה ל-1.245 מיליארד שקלים בחציון המקביל אשתקד.

את החציון הראשון של 2019 סיימה החברה ברווח תפעולי תזרימי ((EBITDA של כ- 10.3 שקלים (לפני השבת ערך נכסים בסך של 23 מלש"ח), בהשוואה ל כ- 12.7 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד. הרווח הכולל עמד על כ- 5.4 מיליון שקלים, ביחס להפסד של 11.5 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד.

המעבר מהפסד לרווח בחציון המדווח מיוחס לצמצום הוצאות המבוצע בחודשים האחרונים בחברה. יחד עם רווח בגין השבת ערך בסך 23 מיליון ₪, והכנסות מימון בסך 6 מיליון ₪ מול הוצאות מימון של 6.5 מיליון ₪ בחציון המקביל אשתקד. בנוסף, הודיעה  החברה במהלך החציון על תיקון להסכם הסובסידיה הנוגע להובלת מטען.

·      הסעת נוסעים:

ü        ממוצע הנסיעות היומי הכללי בתקופה זו, עמד על כ-255 אלף נסיעות ביממה, המהווה צמיחה של 2 אחוזים ביחס לנתון מהחציון המקביל אשתקד (250 אלף).

ü        ממוצע הנסיעות היומי בימי העומס (ראשון וחמישי), עמד בחציון הראשון על 272 אלף נסיעות, לעומת 263 אלף נסיעות בחציון המקביל אשתקד, גידול של 3.4 אחוזים. 

ü      בחציון הראשון לשנת 2019 בוצעו 34.1 מיליון נסיעות, גידול של 1.7 אחוזים בהשוואה לחציון המקביל אשתקד (33.5 מיליון).

ü      ההכנסות מהסעת נוסעים בחציון הראשון של 2019 הסתכמו ל-1.075 מיליארד שקלים, לעומת הכנסות של 1.048 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

 

·      דיוק רכבות נוסעים 

ü        ממוצע דיוק הרכבות בחציון הראשון לשנת 2019 עמד על 89.5 אחוזים, לעומת 92.9 אחוזים בתקופה המקבילה אשתקד. נתון הדיוק בחציון המדווח הושפע משמעותית מעיצומי ועד העובדים, אשר הורגשו ביתר שאת במחצית השניה של חודש פבר', ובמהלך כל חודש מרץ. 

ü        נתון הדיוק מושפע משמעותית מהמחסור במסילות ובקרונות, בדגש על מסילות החוף החסרות והמחסור במסילה רביעית באיילון. הקיטון בנתון הדיוק מושפע משמעותית מהחרפת העומסים בתחנות וברכבות, בעיקר בשל עמידה ארוכה של הרכבות בתחנות, והתארכות זמני העלייה והירידה מהרכבות הצפופות. זאת לצד גידול עצום בכמות זוגות האופניים המועלים לרכבת, מה שמוביל להתארכות נוספת בזמני הירידה והעלייה לרכבות.

 

·      מגזר המטענים

ü      בחציון הראשון של 2019 הובילה רכבת ישראל כ-4.2 מיליון טון, לעומת 4.4 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד.

ü      הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו בחציון המדווח על 159 מיליוני שקלים, ביחס להכנסות של 166 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

ü        הפסדי מגזר המטענים בחציון הראשון של 2019 עמדו על 34 מיליון שקלים, לעומת הפסד של 32 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. 

ü        הקיטון בכמות המטען המובל ובהכנסות מגזר המטענים נגרם בעיקרו בשל עיצומי ועד העובדים, אשר השביתו את חטיבת המטענים באופן חלקי לאורך כמעט כל הרבעון הראשון, לרבות השבתה מלאה של חטיבת המטענים למשך כשבועיים.

 

מצורף לינק לדיווח במערכת המאיה:

https://maya.tase.co.il/reports/details/1249306

Virus-free. www.avg.com

Exit mobile version