חברת "חוצה ישראל" סיימה השבוע את עבודות הקידוחים בתוואי הרכבת מנוף הגליל לחיפה. התחלת ביצוע: סוף 2020
הרכבת מנוף הגליל לחיפה היא מגה פרויקט תשתיתי מורכב וראשון מסוגו בישראל. הפרויקט מתבצע על ידי "חוצה ישראל" ומשלב תחבורה ציבורית בינעירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים. עלות הפרויקט נאמדת בכ-6 מיליארד שקלים ובראש הדוחפים לביצועו אל מול הממשלה ומשרד התחבורה, ראש העיר רונן פלוט.
"הרכבת היא פתרון יעיל, זמין, נוח וידידותי לסביבה", הסביר פלוט, "ייקח מספר שנים עד אשר התושבים יוכלו ליהנות מהפרויקט, אבל התוצאה תשדרג לאין ערוך את איכות החיים בעיר ותשתלב כמו כפפה ליד במהפכת ההתחדשות ותנופת הבנייה". לדברי פלוט, "הרכבת יצאה לדרך ואני מאמין שאיש לא ירצה לעצור אותה כי זהו פרויקט תחבורתי מחולל שינוי ברמה לאומית".
מהנדסת העיר, סבטלנה גרמן, סיפרה כי תוואי הרכבת מתפרש על פני 41 ק"מ וכולל 19 תחנות איסוף והורדת נוסעים, מתוכן 7 בתוך שטח העיר נוף הגליל. כמו כן יוקמו לאורך התוואי חניוני חנה וסע, מתחם דיפו ומרכז בקרה. לאורך הקו יפעלו כ-32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימאלית של כל 4 דקות, מהירות הנסיעה המתוכננת במקטע הבינעירוני תעמוד כל כ-100 קמ"ש.