האם יהלום כחול של שני קראט, אותו קיבלה כמתנה מבעלה הוא רכוש משותף?

תכשיטים
תכשיטים

הסוגיה הזו היא חלק ממאבק גירושין שמנהלים בני זוג אחרי 40 שנות נישואים

בני הזוג ממרכז הארץ החליטו להתגרש אחרי שורה ארוכה של ויכוחים ומחלוקת שהיו ביניהם בעשור האחרון. לזוג שלושה ילדים כולם נישואים ויש להם שלושה נכדים. האישה הבהירה כי היא לא חושדת שבעלה בוגד כך גם הבעל על אשתו. "פשוט הגענו למצב שכל דבר מעורר ויכוח ואנחנו לא מסתדרים".

האישה באמצעות עורכת הדין שרין סולן טוענת כי הבעיות בינה לבין בעלה החלו כאשר עלו לדיון פריטים הקשורים ברכוש המשותף. לזוג יש שלוש דירות, סוכם כי האישה תמשיך להתגורר בדירה בה הם מתגוררים כעת. הבעל יעבור לדירה דומה בשכונה אחרת באותה עיר והדירה השלישית תמכר והתמורה תחולק. לזוג יש גם לא מעט חסכונות ומכיוון שהאישה עובדת מדינה בכירה והבעל עצמאי, סוכם כי כל אחד יישאר עם הפנסיה שלו. כמו כן סוכם כי לא יהיה תשלום חודשי כלשהי לאישה, או לבעל וגם אין צורך במזונות ילדים.

המחלוקות החלו בחלוקת התכולה. אז נכון שלא מדובר בכבל מאריך…. אבל כן מדובר בתכשיטים אותם קיבלה האישה לאורך השנים מבעלה. מדובר בתכשיטים בשווי מאות אלפי שקלים, אבל תכשיט אחד מעורר מחלוקת ובגינו הגיעו הצדדים ליעוץ משפטי ופתחו בהליך גירושין שיכול היה להסתיים בהסדר מחוץ לכותלי בית המשפט. "אני מאשרת שקיבלתי מתנה ליום הנישואין ה-25 שלנו, יהלום כחול ששווי, כך נאמר לי בשעתו, מתקרב ל-150אלף שקל, אבל זו מתנה והיא שלי". הבעל טוען: "זו מתנה שיש לחלק ביננו". כמו כן מדובר בשורה ארוכה של אבני חן נוספים ויהלומים שיחד מעורכים בקרוב ל-400 אלף שקל. כל אלה נרכשו עבור האישה אבל הם צריכים להתחלק, טוען הבעל בתביעתו.

עו"ד סולן יודעת כי הלקוחה שלה מתנגדת לחלוקה אבל לפני הדיון המליצה להביא שמאי מומחה שיעריך במדויק את ערכם של התכשיטים. "אחרי שנדע במה מדובר אני בטוחה שניתן יהיה להגיע להבנות". בני הזוג נדרשו להתייצב בבית המשפט למשפחה בעוד 45 ימים, עד אז המליצו לצדדים לנסות להגיע לפשרה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.