עונת הקיץ בשיאה, ובמחלקת האבידות של רכבת ישראל הצטברו מאות פריטים שנשכחו ברכבות בדרך למקומות הבילוי והקניות, החופשה בחו"ל, חוף הים, בסיסי צה"ל ועוד. ברכבת מדווחים כי בכל יום נאספים מהתחנות והרכבות ברחבי הארץ כ-600 אבידות, אך מספר הפניות בנושא אבידות, בחודשי הקיץ, עומד על 100 פניות יומיות בלבד.
כעת, פותחים ברכבת ישראל במאמץ מרוכז במטרה להשיב את האבידות לבעליהן. בין התאריכים 18-23.8, תעובה פעילות מחלקת האבידות, ושעות הפעילות היומיות במחלקה יוארכו בשעה. המחלקה תחל פעילותה מידי יום בשעה 7:30, ותסיים בשעה 20:30. בתום השבוע, אבדות אשר לא יהיה להן דורש, ואשר הגיעו למחסן לפני שלושה חודשים או יותר, יתרמו על ידי רכבת ישראל לעמותות ללא כוונת רווח.
ברכבת ישראל מבוצעות מידי יום מעל ל-250 אלף נסיעות, ובחודשי הקיץ תמהיל הנוסעים מורכב במידה גדולה מנוסעים מזדמנים, חלקם תיירים ונוסעים בדרך לחופשה בחו"ל.
בימי הקיץ הצטברו במחלקה פריטים רבים כגון מזוודות ושקיות דיוטי פרי, מגבות, תיקי חוף, משקפי שמש, כובעים, קסדות, ארנקים ותעודות רבות. זאת בנוסף לחפצים יקרי ערך כמו לפטופים, טלפונים סלולאריים, סוללות לאופניים חשמליים ועוד.
מחלקת האבידות של רכבת ישראל ממוקמת בתחנת הרכבת תל אביב סבידור-מרכז, אך ברכבת ישראל מפצירים בנוסעים אשר איבדו חפצים ברכבת ליצור תחילה קשר עם מוקד שירות הלקוחות במספר 5770* ולוודא שהאבידה אותרה. בנוסף ממליצים ברכבת להוסיף בעת הפנייה פירוט על האבידה, ולהציג סימני היכר על מנת שיוכלו לוודא בעלות על החפץ.
"השבת אבידה זהו שירות משלים מבחינתנו, ולצערנו נוסעים רבים יוצאים מנקודת הנחה שאם איבדו חפץ כלשהוא ברכבת, אין סיכוי לקבלו חזרה" מציינים ברכבת ישראל, "אנחנו מפצירים בנוסעים לא להרים ידיים, ולהיעזר במערך השירות שלנו במידה ואיבדו חפץ כלשהוא. בשיחת טלפון קצרה ניתן לברר אם הפריט אכן נמצא ולהגיע לקבלו בחזרה."