פוזיציה!

שר העבודה בן צור ביקר בבית הספרדי והתרשם ממודל האשכולות וממרכז השיקום החדש

יו"ר ועד העדה היהודית ספרדית חיפה, עו"ד יוסף גילאור, סיפר לשר על העשייה הקהילתית הנרחבת של העמותה הביקור כלל פגישת עבודה בנושא הרחבת שירותי השיקום לחיילים ולאזרחים מנכ"לית הבית הספרדי, נטעלי בן: "אחרי שהפחנו חיים ברעיון האשכולות, אנחנו שמחים לעזור למסגרות דיור נוספות להטמיע את המודל בהצלחה"

ביקור משמעותי וגם מרגש: שר העבודה, יואב בן צור (ש"ס), הגיע לבית הספרדי בחיפה להתרשם מהאופן שבו מיושם במסגרת הדיור מודל האשכולות. השר ניצל את הביקור גם כדי לבחון את מרכז השיקום החדש, ולמצוא דרכים להרחיב את היקף הטיפולים הניתנים בו.

הבית הספרדי היה הראשון בארץ לאמץ את מודל האשכולות. בגישה זו מסגרת הדיור למבוגרים הופכת לבית אמיתי, הן מבחינת העיצוב, הן מבחינת סדר היום, הן מבחינת ההתכוונות המלאה לכל דייר ודיירת והן במתן מקסימום אוטונומיה לכל אדם בהתאם למצבו. לאחר שמסגרות דיור נוספות הטמיעו גם הן את המודל, הגיע השר בן צור למקום שהתווה את הדרך החדשה.

המתנה שריגשה את השר

יו"ר ועד העדה היהודית הספרדית חיפה ויו"ר דירקטוריון הבית הספרדי, עו"ד יוסף גילאור, ליווה את השר לאורך הסיור באשכולות. עו"ד גילאור סיפר לשר על העשייה הקהילתית הנרחבת של העמותה, והעניק לו מתנה: הספר "והיכו שורשים" אשר סוקר את תולדות העמותה מאז הקמתה ב-1872. השר בן צור התרגש מאוד מהספר ומהמחויבות העמוקה של הוועד לקהילה, ובפרט בתקופה המאתגרת הנוכחית.

אל השר נלוו בביקור מורן מזרחי, מנהלת הקרנות של הביטוח הלאומי, ויפה בן וליד, מנהלת קרן הסיעוד. האורחים ניצלו את ההזדמנות גם לביקור במרכז השיקום החדש של הבית הספרדי, ולאחר מכן נערכה ישיבת עבודה עם מנכ"לית הבית הספרדי, נטעלי בן. נשות המקצוע של הביטוח הלאומי, השר והמנכ"לית דנו בדרכים שונות שיאפשרו את הרחבת מתן שירותי השיקום לחיילים ולתושבי הצפון. נטעלי בן סיכמה את הביקור בסיפוק: "אחרי שהפחנו חיים ברעיון האשכולות, אנחנו שמחים לעזור למסגרות דיור נוספות להטמיע את המודל בהצלחה. גם מרכז השיקום שלנו הוא ראשון בתחומו בצפון, ואני מאמינה שבעזרת הגורמים הממשלתיים נוכל להגיע לעוד אנשים שזקוקים לשיקום מקצועי כאן באזור".

Exit mobile version